Saturday, April 18, 2009

Vårdagssol

Vårsolen har fortsatt att välsigna oss. Sädesärlan har fortsatt leta rivaler att jaga - men nu täcker vi över backspeglarna på bilen för att slippa få dem garnerade med guano igen.
Ett par entitor har valt ut en holk och talgoxar är på gång i en annan.

Akvarellerna blev kvar hemma insåg jag när ett anfall av skaparlust drabbade mig i dag på förmiddagen. Men teckningsblock och blyerts gick bra att gå lös på istället.
Vände ryggen mot solen och försvann in i tecknandets värld en stund - så pass att jag åter glömde hur stark vårsolen är.
Nu känner jag att jag har skinn på ryggen
(andra har det på näsan..)

I morgon uppvaktar vi församlingens äldre födelsedagsbarn som fyller denna vår.
Presenter, godsaker och underhållning blir det efter gudstjänsten.

2 comments:

Vonkis said...

Vad skönt det där låter, ja inte skiten på backspeglarna men solen, kreativiteten, solen, solen.

Madicken said...

Precis Vonkis
:)