Monday, November 19, 2007

Damernas detektivbyrå

http://www.bokrecensioner.se/9170012458

Jag kan förstå varför den här boken blivit så omtyckt, finns visst 7-8 till i serien och fler på gång. En lättsam berättarstil men med hjärta och djup utan att det blir tungt. Att få en inblick i Botswanas och närliggande afrikansk kultur gör det hela än mer intressant. Huvudpersonen får mig att må bra och det känns som man sitter bredvid henne i den lilla vita bilen när hon är ute på sina uppdrag. Ibland gör hon bort sig men hon hittar alltid en listig och ibland oväntad utväg. Så småningom kommer jag att läsa fler i serien.

5 comments:

Evas blogg said...

Tänk, dom har jag helt missat att läsa.

Madicken said...

Jo, men alla kan ju inte läsa allt! En tid var jag frustererad över allt jag aldrig kommer att hinna läsa men Owe Wikström fick mig att komma över det genom att jag läste Långsamhetens lov...

Anonymous said...

Jag håller med om att det är läsvärda böcker. Det är kul att få läsa om lite nya och ovana miljöer. Annars är man så van vid att läsa allt "västerländskt"

Jämtlandstösen said...

Jag har också missat dem. Men, häromveckan i bokfemman såg jag att det var många som ville bjuda huvudpersonen i dem på en fiktiv middag som var temat den veckan. Och jag tänkte, här kanske jag missat något:-)

Madicken said...

Ja Fia, det är första gången jag läser en deckare hämtad från afrikansk miljö..
Visst Jämtlandstösen, kan förstå idén att bjuda huvudpersonen på en fiktiv middag.