Sunday, July 1, 2007

Kunskap väger

Helg med kvällstjänstgöring både lördag och söndag. Ömsom åska och störtregn (lördag) och ömsom en hel del sol. Tyvärr har vi inte hunnit njuta av detta utan med näsorna i flyttkartonger kastat och sorterat, packat och förvånats. När jag plockade om i kartongerna som innehåller allt material (utom kurslitteraturen) från mina år på universitetet insåg jag plötsligt varför mitt huvud känns så tungt. Det är ju fullproppat av kunskap och även om jag inte kan minnas allt så finns det ju lagrat på något vis. Nu skulle jag behöva formatera om hjärnan och lägga allt i fina filer i bokstavsordning. Sedan är det ju bara att plocka fram det man behöver. Lätt som en plätt, haha!

3 comments:

Evas blogg said...

Ja tänk om det vore så lätt! Ta fram all kunskap som ligger lagrad. Ibland undrar jag hur länge hjärnan ska kunna ta emot mer information men den har stor kapacitet har jag förstått. Lycka till med packandet!

Pierre Falk said...

Från det ena till det andra. Du är tagen.

Madicken said...

Ojoj...nu igen! Hade redan förträngt första utmaningen som består av samma innehåll,hm. Ska tänka på saken Pierre.