Thursday, July 16, 2009

Nedräkning

Telefonen ringer ganska mycket på förmiddagarna.
Många vill passa på att prata gravskötsel och/eller förlänga gravrätten.
Ett och annat samtal vittnar om den ensamhet många upplever i sommartid och då känns det bra att tiden finns nu för att lyssna.

Så många människor känner sig bortglömda då andra semestrar och har trevligt
och så har vi dem som aldrig har råd att göra något, som blir utanför pga ekonomin.

På eftermiddagen, när telefonen tystnat, går jag min lov på kyrkogården och möter församlingsbor som är där för att vattna och pyssla om nån anhörigs gravplats.

Utvärderingen av årets festival är författad och skickad och festivalpärmen har ställts undan.

Förberedelserna för morgondagens begravning är klara och jag sorterar och städar mitt skrivbord.

Snart börjar min semester…

2 comments:

Per Westberg said...

Fin bild av vardagen i mötet med människor.

Madicken said...

Tack Per!
:)