Wednesday, July 16, 2008

Turisttrycket

Lokaltidningen skriver idag om det stora turisttrycket på vår lilla stad. Jo, vi märker av det. I morse ringlade en lång kö av bilar och husbilar på väg till vårt eget småländska ”Disneyland” så vi vet var vi inte ska köra!

Själv har jag inte varit på detta ”Disneyland” sen ungarna var små. Vi besökte det 1989 en stekhet sommardag och då var bion där den enda platsen med luftkonditionering. Uppträdanden var det och jag tyckte synd om de påpälsade rövarna som framträdde i den heta solen vid den kända borgen. Jag vet att området växt betydligt sen vi var där och nån gång får vi väl anledning till ett besök. Men nu är jag glad att slippa…

4 comments:

Anonymous said...

Ohh så om jag ska spendera någon vecka av min semester i nämnda "staden" så lär jag smälta in som vilken annan turist som helst. Tror att jag ska till nämda ställe med min kompis medan killarna sitter och dricker öl eller så. Har aldrig varit där och väta på egna barn... Ja och så har hon gratisbiljetter.

Madicken said...

Gratisbiljetter, så bra! Fast jag skulle nog välja ölen :)
Välkommen till kaoset!

Anonymous said...

Jag har en del av min släkt i Vimmerbytrakten, så när jag var liten tillbringade jag vintrarna i Stockholm och hela somrarna på en gård i Vena, strax utanför Vimmerby. Fast det var långt, långt innan Astrid Lindgrens by fanns.
Och långt innan jag fick dricka öl...

Madicken said...

Jasså Fia, Vena tillhörde mitt förra jobbdistrikt . Det är fint där.