Wednesday, July 14, 2010

Nedräkning

Skulle just skriva om hur lugnt det är på expeditionen då telefonen ringde två gånger på raken...
Två arbetsdagar och två begravningar kvar till min semester.
Det är nu som jag ska städa skrivbordet..
Men tänk jag kommer på så mycket annat som jag aldrig hinner annars
som t.ex att beställa hem böcker och material.
Vad behövs till höstterminen?
Kanske ska jag hitta något spännande till konfirmandarbetet?

I går igen, besök av person i ekonomisk knipa. Det har varit fler än vanligt denna vårtermin och ofta handlar det om försäkringskassans långa handläggningstider eller behov för barnen under sommarlovet. Många är arbetslösa och/eller ensamstående och det är en jobbig tid när man ser andra åka på semester medan man själv inte har råd att göra något med eller för sina barn.

Visst är Sverige ett bra land på många sätt. Men alltför många får gå med ständig oro för att få det att gå ihop och alltför många har mer utgifter än inkomster hur de än sparar och snålar. Händer det sen något utöver det vanliga som kostar, för det gör ju alltid, då blir krisen akut.

No comments: